tisdag, december 25, 2018

Julslappardag

Sena kvällar med mycket mat och dryck så idag var jag tvungen att göra en liten insats… Temperauren hade stigit så termometern visade bara –5 grader.

Direkt när jag vaknade strax efter 9 så bytte jag om till löparkläder och tog med hundarna ut. Gick en promenad som vanligt och sedan joggade jag iväg längst med Nygatan och över Tages bro mot svartudden. Vid Backa strand vek jag ner på isbanan och tog den längre slingan tillbaka till Norrstrand och sedan förbi Nolia till lägenheten igen. Blev en runda på 4,5 km på ca 30 minuter.

49091412_325154128090464_8324990287281651712_n

Gick upp med hundarna till mamma och pappa där Henke redan var och sedan hoppade jag i duschen innan jag anslöt till de andra och åt frukost. Härlig start på dagen.

Vi slappade och såg lite tv innan jag och Henke tog hundarna på en promenad på isen igen. Idag promenerade vi ut mot Fårön och gick i land vid hamnen och gick sedan längst med gångvägen tillbaka till lägenheten.

Till middag idag blev det liksom igår rester från julmaten. Thomas, Emil. Amanda och Albin kom också och käkade.

Kvällsunderhållningen blev Sällskapsresan som är rolig, lättsam och som inte kräver full uppmärksamhet hela tiden.

Idag blev det en väldigt sen kväll, Tror klockan var efter 2 när vi kom i säng.

Inga kommentarer: