lördag, december 15, 2018

Helgjobb och glöggfest

I helgen kommer Henke att jobba både lördag och söndag så jag får en helg på egen hand. Tyvärr vaknade jag när Henke åkte till jobbet klockan 07:00 så jag kom upp ur sängen redan före 07:30. En lussebulle och en kopp kaffe framför Nyhetsmorgon är inte fy skam….

Lite vinterstudio och sedan en promenad med tjejerna genom byn i fantastiskt väder med sol och – 13 grader.

48372487_568070556981117_5855314685410148352_n

Efter det så blev det en dusch och riktig frukost innan jag åkte ner på stan.

Hade lite att fixa… Julklappar till julklappsspelet skulle inhandlas, blev några t-shirtar och två toppar också samt en liten gåva till kvällens värdinna och lite julsmycken. Avslutade rundan med att handla på Ica innan jag åkte hem.

Hann slappa och se ytterligare lite vinterstudio innan Henke kom hem vid 16:30. Tog tjejerna på en rundagenom Nordenholm medan Henke fick fixa middag. Grillad älgrulle med haloumisallad och beasås blev det idag.

Direkt efter maten skjutsade Henke mig till EvaLotta för årets glöggfest. Det var meningen att Henke också skulle vara med men eftersom han är så förkyld så kände han att han inte orkade. Jobbat hela veckan inklusive idag och ska upp och jobba i morgon också.

Blev en mycket trevlig kväll där EvaLotta verkligen bullat upp med massor av godsaker

48365179_1221912671281175_5773916808813740032_n

Jag avrundade kvällen strax före midnatt då Henke hämtade mig. Han hade lovat att hämta mig under förutsättning att jag inte stannade allt för sent.

En härlig dag då även Emelie och Kaliber varit ute på lydnadstävlingsbanan. Godkänt resultat i Startklass trots två nollor. Attans för nollorna men vilka fina poäng i övrigt! Grattis Emelie! Heja er!!!

Inga kommentarer: