onsdag, mars 27, 2019

Återbesök med ytterligare en injektion

Jobbade på för fullt fram till klockan 11 idag. Då tog jag tidig lunch och åkte iväg till Idenor för att träffa Gunilla och labbarna. Vi gick en promenad efter en plogad grusväg. Maggie, Holly och Humla fick springa lösa medan Ginny och Vinna fick gå i koppel. Efter ca 10 minuter hade jag tänkt släppa Vinna men hann inte innan en av labbarna sprang in i Vinnas bakdel. Hon skrek och blev märkbart rädd och förbannad. Det är andra gången på en dryg vecka som hon reagerat för stötar rakt bakifrån. Första var när hon själv backade in i mitt ben på en promenad. Resten av promenaden såg vi till att labbarna inte kunde komma och stoja intill Vinna som fick gå i koppel hela promenaden för säkerhetsskull.

Efter promenaden åkte jag tillbaka till jobbet och käkade och jobbade en timma och sedan flexade jag ut och åkte till Sundsvall.

Vinna checkades in hos veterinären för cortisoninjektion nr 2 medan jag åkte och shoppade lite på Birsta. Klockan 17 fick jag hämta ut henne igen. Eftersom Vinna blivit sämre så försökte Trond att ge injektionen vid L7S1 denna gången trots att det finns väldigt lite utrymme. Det hade gått bra. Förra gången gav han injektionen mellan L6L7. Till veckan ska hon få sin första Kartrofeninjektion. Hon ska få totalt 4 stycken men ca 5 dagars mellanrum. Preparatet är antiinflammatoriskt och ansvällande vilket också innebär smärtlindrande. Det hjälper dessutom till med broskuppbyggnaden vilket är bra för leden.

Kom hem till Hudik kl. 18:30. Blev en kort promenad med tjejerna precis innan det blev mörkt vid 19:15. Middag och sedan däckade jag i soffan. Trött som få….

Inga kommentarer: