måndag, mars 04, 2019

Avbrott på våren

Så kom då avbrottet i våren precis som förväntat. Snöade nästan hela dagen igår och i natt och i veckan ska temperaturen sjunka ner mot –14 grader och dessutom ska det komma närmare 2 dm snö. Hoppas att SMHI har fel!

På jobbfronten började jag veckan med inspektion på tatueringsstudio och sedan hade jag en hel hög med ärenden som inkommit i förra veckan. Kommer att ha att göra ett tag framöver det är tydligt!

På lunchen tog jag med Vinna på en löprunda. Maggan som är lite förkyld tog Humla på en promenad istället. Då passade jag på att utöka löprundan som nu är 5,2 km. Målet är nått när det gäller sträcka. Få se hur jag lyckas hålla detta och vad som i så fall blir mitt nya mål. Tidsförbättringar kanske men en sak i taget…

Anette gjorde mig uppmärksam på att bilden på tjejerna i Jeppeburen nu låg ute på Jeppes hemsida. Kul!
På eftermiddagsfikat blev det en god Semla från ledningen. De flesta hade ätit sin på förmiddagen men jag hade sparat min till eftermiddagen istället.

Direkt efter jobbet tog jag med tjejerna på en 5 km rask promenad medan Henke skottade.
Vi hade mat kvar sedan i lördags så det blev fläskfilégryta och friterad klyftpotatis.

En lugn och skön kväll väntade

Inga kommentarer: