torsdag, september 25, 2008

En dag på Alta Rehab

Tyvärr ingen rehab för min del bara ett möte om hälsoskyddsfrågor. Fint ställe dock och god mat.
Kom hem vid 17-tiden och då blev det till att åka hem och ta med hundarna på en liten skogspromenad. Det var såå vackert väder och för första gången på länge hade jag kameran med så här kommer några bilder igen.
Den första som inte har nån hund med föreställer en jorduggla. En inte alltför vanlig uggla som häckar i norra Sverige på öppna marker (myrar, slåtterängar m m). Några tiotal obsar i Hälsingland varje år bara. Skoj!!! Självklart visst jag inte själv detta utan fick hjälp av min kollega Mats Axbrink som är ett riktigt fågelproffs!!!








Bloggen är ju så mycket roligare med bilder så jag måste skärpa mig...
Efter promenaden mätte jag upp tomten och sedan satt vi och räknade ut hur många stolpar vi ska placera ut när vi ska bygga staket. Blir 30 stycken trots att vi bara ska ha på två sidor av huset. Mot ena grannen finns det ju redan staket och mot vägen har vi häck så där behövs inget. Hua kommer inte att bli skoj att få ner så många stolp, känner på mig att det kommer att vara mycket sten i området som kommer att göra det surt för oss...

På kvällen höll jag mig faktist vaken rätt länge men gick och la mig i hyffsad tid, rund 22

Inga kommentarer: