onsdag, september 24, 2008

Mötesdag

Idag blev det en riktig mötesdag. Började redan efter fikat på förmiddagen med personalmöte. Efter det mötet som slutade strax före lunch hann man jobba lite men sedan efter lunchen satte vi oss med lite egenkontrolläsning.

Efter jobbet tog jag med hundarna på en kort skogsprommis och sedan en kortis till klubben för lite lydnadsträning. Började med platssittning och för ovanligthetens skulle satt Humla hela tiden. Hon brukar annars vara en riktigt slöhög och lägga sig efter ett tag.

Körde Neo i fotgående, dumrutan, fjärrdirrigering och dirrigeringsapportering till godisskålar. Allt gick riktigt bra framförallt dirrigeringsapporteringen och dumrutan då han för ovanlighetens skull inte tog ett steg på ställandet.

Humla fick köra fotgående, ställande, läggande och sättande under gång samt fjärrdirrigering vilket hon skötte ovanligt bra fast jag backade en bra bit bort, runt 8 meter.

Då fort jag la mig i soffan så däckade jag och sov resten av kvällen från klockan 21.

Inga kommentarer: