lördag, september 13, 2008

Stadsbesök mm

Idag blev det sovmorgon till klockan 09:00, somade ju tidigt igår så de blev en lång och härlig nattsömn.

Henke gick en sväng med hundarna efter frukosten medan jag gjorde mig klar sedan åkte vi ner på stan. Köpte tyg till gardiner i badrummet som jag väl får sy vid tillfälle, lite prydnadsblommor till en vas som stått tom länge samtträningskläder till Henke.

Passade också på att gå ut och käka på Radjos innan vi åkte hem. Tog vägen förbi Ida och Gösta men det visade sig att de tagit en promenad till oss så vi åkte hem och fikade med dem i stället.

När de gått gick jag en lång promenad med hundarna i skogen. Hittade än en gång kantareller så jag plockade 3 liter gula kantareller och 1 liter trattkantareller innan jag gick hemmåt igen.

Eftersom vi ätit så rejäll lunch gjorde vi en kantarellsoppa till middag istället för det grillade vi hade tänkt, det spar vi till i morgon istället.

Fixade sedan programmen till jaktprovet så att alla sponsorer är inlagda med logga samt såg en film innan vi båda somnade i soffan.

Inga kommentarer: