lördag, augusti 11, 2007

Biltvätt & Inflyttningsfest

Idag tog vi tag i en del måsten som vi under semester skjutit åt sidan. Henke tvättade ju och vaxade saaben igår så jag dammsög och torkade den invändigt idag. Det tog lång tid, nära 2 timmar men fint blev det. Henke röjde under tiden upp i förrådet och garaget så att man kommer in där nu. Avslutade med att dammsuga och torka ur Forden tillsammans....

Efter en mycket sen lunch gick vi ner med hundarna på täkten/hästhagen och la ett sök med 13 dummiesar. Först fick Neo hämta in söket, totalt 10 dummiesad fick han hämta in. Sedan gick Henke hem med Neoå så la jag ut söket på nytt å så fick Humla hämta in det, totalt 10 dummiesar även hon . De var såå roligt att se att hennes tempo nu är gallopp trott att man matar henne på ett sök. Terrängen var högt gräs, täkt och höhögar där jag gömt dummiesar inne i högen. Hundarna var rejällt trötta efter söket så efter att de vilat ett tag och vi gjort oss iordning lite så fick hundarna sin första måltid för dagen... (De har det inte lätt våra vovvar under semestern... då blir det lite oregelbundet....).

När hundarna var trötta och mätta och vi färdiga så åkte vi iväg på inflyttningsfest tillsammans med Ida och Göste til Martin och Linda. De har nu bott i Hudiksvall i en månad men är redan helt iordningtställda i lägenheten. Blev himla trevligt med massor med god mat och trevligt folk, vi var totalt 25 personer i lägenheten. Vi var kvar til 00:30 men då kände vi lite ansvar för vovvarna som nu varit ensamma i 8 timmar.

När vi kom hem satte jag mig vid datorn en stund och hittade då Ronias resultat från Workingtestet på Tollarspecialen. Hon hade fått 54 poäng på sitt första WT vilket ju var kanon.... Hoppas jag får en detaljerad rapport från Ingela sedan.

Inga kommentarer: