söndag, augusti 12, 2007

Effektivitet

Idag har jag haft en riktigt effektiv dag. Trodde att jag skulle må dåligt eftersom vi var ute i går men jagmåde alldeles utmärkt. Satt direkt igång att skura spisen, rengöra alla plåtarna och städade och röjde sedan i lådorna i byrån i köket. Som följd av det skulle jag gå upp med grejer och då blev det till att städa bokhyllan uppe också samt tidningsställen på toan och i köket.

Gick en kort sväng med vovvarna på förmiddagen och efter att vi hämtat bilen på Kristineberg åkta jag till Kaffebönan och promenerade med Helena. Testade först Humla på en markering över vatten och det gick bara bra. Körde sedan Neo på två vattendirrigeringar och banne mig det tyckte han var riktigt skoj så nu har vi hittat en lämplig övning till honom. Gick sedan ett varv med vovvarna runt tjärnen. Aya var helt inställd på att förarga de 2 sångsvanarna med en unge som simmade omkring och där ett tag var vi oroliga att en av svanarna skulla anfalla Aya men då kallade Helena in henne....

Vi la sedan ett sök på land och i vatten som hundarna gick jobba en och en på. Humla tog i första hand de på vatten, trodde jag alldrig. Hon var väldigt försiktig från början, den gång då vi skickade allt hundarna på några dummisar var. När det var hennes tur att ta in hela söker gick det dock snabbade och de fyra första dummisarna som kom in var alla från vattnet. Hon tog även in någon från land så då gav jag mig. Att hon skulle gå runt och ta dummisar på andra sidan vattnet trodde jag inte och det gjorde hon heller inte... Avslutade med att släppa

Ne satt i bilen under söken, Aya var ett moster och Noomi var duktig och tyckte det var jättskoj att äntligen får jobba och slippa Puppisarna. Kondisen är såklart under all kritik men hon jobbade på av ren vilja för hon tyckte ju att det var sååå kul. Hon avslutade med att komma in med en fisk som någon lämnat längsta stranden

Kom inte hem förrän vid 20 så då blev det till att börja med middag på stört! Blev grillning och potatisgratäng, riktig semestermat så här sista dagen innan det är dags att återgå till den gråa vardagen igen...

Inga kommentarer: