tisdag, augusti 21, 2007

Krock på Bröllopsdagen

Idag när jag åkte hem på lunch stannade jag till vid ett övergångsställ för att släppa förbi en gammal tant med rullator. Tanten makade sig över vägen och precis när hon kommit över smäller en bil in i "baken" på mig. Tur att jag hade Forden!!!

Blev till att åka till polisstationen för att göra en skadeanmälan vilket tog ca en timma. Tjejen tog såklart på sig skulden med en gång så jag hoppas att det inte blir några kostnader för vår del. Hon hade hostat och tittat bort och därför inte uppmärksammat att jag stod still utan smällt rakt in i mig i ca 50km/timmen. Rapporten fyldes i och sedan åkte jag hem på lunch. Känner mig lite stel i nacken men jag hoppas att det bara är för att man spännt till sig och att det inte blir några problem framöver... Har i alla fall fått en tid på dagjouren på hälsocentralen i morgon för en koll...

På eftermiddagen åkte vi till verkstan för att de skulle dokumentera skadan, det lutar åt att de kommer att skrota bilen men vi får väl höra inom ett par dagar.

Efter jobbet åkte vi och handlade lite god mat för att äta idag, på vår bröllopsdag som både jag och Henke hade missat men som Birgitta, Henkes mamma påminde oss om. Här kommer lite bilder, Tema: Martini

Drink: Martini

Förrätt: Avokado med räkor

Till varmrätt blev det oxfilé och hasselbackspotatis men då var jag så hungrig att jag glömde att dokumentera. Riktigt gott var det i alla fall!!!

Efterrätt: Chokladmousse med chokladbitar och grädde

Inga kommentarer: