lördag, augusti 18, 2007

Hundens dag

Idag var jag och Roland och Gunilla på SKKs tillställning Hundens dag i Brogaparken. SSRK skulle visa upp apportering och jag och Roland visade en rad övningar med Ginny och Humla. Vi visade lydnadnadsövningar i form av stadgeövningar och inkallningsövningar.

Visade sedan markeringsövningar, dirrigeringsövningar och en mindre sökövning. Avslutade det hela med en Walk-up och då gick Gunilla och Kokki också med. Hundarna skötte sig jättefint med allt ståhej som var runt omkring i form av agillity-uppvisning, sökruta med godis och grejer och folk som bara passerade genom pareken eller höll på att förbereda sig inför utställningen.

Efter "uppvisningen" tränade jag lite lydnad med Neo. Han var heltagga och jätteduktig så jag måste nog ta mig i kragen och anmäla honom till en lydnadstävling snart.

När hundarna var nöjda åkte vi ut till Enånger och grillade tillsammans med Lasse och Birgitta. Blev ett parti Yatzy och en promenad också innan vi kröp till kojs!

Inga kommentarer: