torsdag, februari 23, 2012

Prinsessan är född

Så föddes då en prinsessa i Sverige i natt. Undrar just om man kommer att få höra nått mera om det de närmaste dagarna?

Annars var det datautbildning som stod på schemat idag på förmiddan. Det fina vårvädret fortsätter och det är nu rätt halkigt när man går där det är snö, dvs på gården eller i skogen. På vägarna är det inte så mycket snö så där är det lugnt. Hoppas detta fortsätter för då kommer vi att få en tidig vår i år. Känns skönt redan nu dock eftersom det är just både på morgonen och när man kommer hem efter jobbet. Härligt!

Hann med en sväng uppe i skogen på lunchen. Var himla skönt med 6 grader varmt, sol men tyvärr lite blåsigt. Smälter och torkar upp bra nu dock! Tjoho!!!!

Undrar om Neos konstiga stegisättning har nått med hans smärta i armbågarna?
 

Vinna hittar lite vår
 

Humla på språng...
 





Ett påhopp, en viskning eller en kram...?
 






Pinnfinnaren
Tjejbus



Efter jobbet gick Henke med Neo och jag gick med Humla och Vinna. Mycket bra koppelpromenad där Vinna gjorde fantastiska framsteg.Flera gånger under promenaden släppte jag en dummie och när jag promenerat en bit band jag upp Vinna i en plogpinne och sa stanna, gick sedan någon meter ifrån och skickade Humla på ett linjetag. Vinna satt lugnt och tyst varje gång däremot skuttar hon rätt friskt när jag går tillbaka till henne. Men skönt att hon var så duktig på att se Humla jobba!

Vi bakade egna hamburgerbröd och gjorde kycklingburgare med bacon till middag. Efterrätten bestod av gårdagens chokladkaka som var lite mäktig men väldigt god.


Inga kommentarer: