onsdag, februari 29, 2012

Uppföljning och avtackning

Trött och ont i skallen när jag vaknade. Det gick tack och lov över efter en tablett, dusch och frukost. På jobbet strax efter klockan 7 å då var det en snabb check inför måndagens redovisning på nämnden och sedan var det dags att åka iväg till Jättendal för ett efterföljande möte.

Grävningen hade löpt på bra under natten. Hela sträckan klar, brunnar ursugna och mottagningsområdet hade preparerats med bark. Dock trängde det ut motorolja från vägrenen där bilen körde av så där behövdes det grävas mera. När allt var klart skulle vatten sugas bort från området och sedan skulle nya massor läggas i vägrenen. Tog hela dan så först klockan 16:30 var jag och slutbesiktigade det hela.

På förmiddan hade jag dessutom åkt tillbaka till stan för ett möte med HIF och tekniska angående skidstation som ligger alldeles intill brunnsområdet för Hudiksvalls vattentäkt. Från detta möte kunde jag åka hem på lunch klockan 12:30. Härligt väder gjorde att jag intog maten ute på gården så hundarna kunde vara med ute. Gick sedan en promenad och sedan tog jag med hundarna i bilen så att de skulle få komma ifrån huset ett tag. Blev en kort lunch men med rätt mycket stimuli för hundarna eftersom vi var ute hela tiden.

På eftermiddan blev dem hälsoskyddsmöte och sedan lagom till fikat blev det tårta och avtackning för Eva som slutar på jobbet och går i pension . En hel del nyblivna pensionärer kom också tillbaka till jobbet för att "fira". Blev ett trevligt avtackande!!!
Vit synd- och Delsbotårta
Direkt där efter åkte jag på slutbesiktningen och kom därför inte hem från jobbet förrän klockan 17.
Området färdigsanerat och nya massorna på plats

Flis/bark vid området där smältvattnet tryckte fram

Blev ett snabbstopp hemma för att släppa av Gunilla och Neo och sedan iväg till Iggesund för träning med Helena. Idag "slapp" vi vägen och körde istället på snön. Dirigeringar längst med ett staket på snö istället. Träningen gick väl inte så där lysande men det känns skönt att det blir av i alla fall. Vinna fick vara med hela tiden och ja, hon är Vinna. Gnäller när Helena håller henne och jag kör Vinna men sitter tyst och fint när vi tittar på Helena. Väldigt dummieintresserad och försöker i alla lägen få tag i nån så där har vi nått att jobba med på gott och ont.

När vi kom hem var i alla fall både Humla och Vinna nöjda så det blev en skön kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Träningen gick inte så lysande- va menar du med det?? Det gick väl bra!