torsdag, mars 05, 2015

Misslyckat hjälpförsök och spontanfika

På vägen till jobbet idag kom jag till en bil som kört i diket. De hade bara ett däck utanför vägen men kom inte upp från snön. Stannade och erbjöd min hjälp med att dra upp bilen. Den hjälpen ville de gärna ha så jag lastade ut grinar och skyddsmattan i bagaget men hittade jag bogserlinan då? Icke! Jaja de bodde alldeles intill å hade en lina hemma så de sprang hem och hämtade den. Hmm nästa problem. Var är öglan som man ska fästa linan i. Jo den saknade såklart…. Fanns en plats där den skulle ligga i bakluckan men det facket var tomt. Hmm pinsamt! Meddelade att jag nog inte kunde dra upp dem eftersom jag saknade kroken. Som tur var gjorde även de det… Deras krok var också borta… Nu visade det sig att mannen i huset skulle skjutsa frun till jobbet på sjukhuset så hon fick åka med mig så stannade mannen och grävde lös bilen. Problemet löst men inte riktigt som det var tänkt…

Ett sök även idag på lunchen och idag blev jag riktigt imponerad av tjejerna då jag skickade ut den trots att det kom folk genom skogen. Total obrydda och full fokus på söket.Tummen upp

Efter jobbet så gick jag en promenad på tre kilometer med hundarna innan Henke kom hem från Stockholm. Bjuder på en suddig bild från promenaden som visar den fina fullmånen…

2015-03-05 17.59.49

Blev under promenaden bjuden till Kattis och Jonas på fika så när Henke kom hem så blev det middag och sedan blev det en tur till Håsta. Tårta och fika stod på schemat men när vi kom hem så däckade både jag och Henke i säng. Sov före 23….

Inga kommentarer: