fredag, mars 13, 2015

Tidig hemgång å hundträning

Idag var effektiviteten på jobbet väldigt hög. Jobbade på non stop fram till klockan 14 utan lunch men då hade jag hunnit med allt jag tänkt och lite till så då tog jag helg och semester…. Blinkar

När jag kom hem närmare 14:30 åt jag lunch och sean gick jag en promenad med vovarna. Gick hem med Neo innan jag tog med alla dummiesarna och gick ut i skogen igen. För första gången in Vinnas historia fick hon ta en trippelmarkering och denna gången spikade hon dem inte men hon hade koll på områdena så de kom snabbt in. Även Humla fick en trippel som hon löste fint.

Båda fick varsin dirigering också och sedan fick de plocka in varsitt sök. Duktiga tjejer så lång.

Kastade sedan ut två markeringar för att gå från platsen och skicka från en annan plats men se då sprang den lilla Vinnaråttan och tog en av dem. Första gången hon knallat. Kastade om och promenerade sedan därifrån och då fick Humla hämta dem. Vinna fick sina markeringar senare…

Hade förresten dummiesar med andvingar hela träningen och Vinna försökte inte käka en enda gång och inga bytes försök heller, KANON!!!!

På kvällen åkte vi till Lasse och Birgitta. De bjöd på middag för lite planering inför kommande resa…. God mat och massa prat innan vi åkte hem vid 22:30-tiden.

Var rejält trött så jag somnade i soffan och vaknade inte förrän 02:30. Vaknade sedan redan vid 07-tiden.

Inga kommentarer: