onsdag, februari 08, 2017

Gemensam hundpromenad

Fick faktiskt saker gjort idag på jobbet. Gick igenom Hälsoskydds och miljöskyddsplaneringen för året. Gjorde dessutom en sändlista för utskick om årsrapport. Tänk, allt på mindre än två timmar eftersom jag och Mats dessutom packade ett 30 tal gäddor.

Direkt efter jobbet och fikat så åkte jag ner till hamnen för att vara med på den gemensamma hundpromenaden igen. Idag var det 18 ekipage trots nästan –10 grader. Trevligt även denna gången. Idag fick både Humla och Vinna hänga med å även detta gången skötte de sig perfekt.

DSC_1179b DSC_1186bDSC_1181bDSC_1184bDSC_1188bDSC_1190bDSC_1192b DSC_1194bDSC_1195bDSC_1198bDSC_1199bDSC_1210bDSC_1214b

Jag avslutade med att gå över isen till Kastellholmen så fick tjejerna rusa av sig ordentligt också. Tyvärr var det så kallt att batteriet i kameran la av. Blev några mobilbilder istället.

Kastellholmen2017-02-08 11.08

Å från havet ser man att det byggs för fullt.

Från kastellholmen

På vägen hem, efter vår byaväg fick jag njuta av djurlivet. först kom en räv springande över vägen och åkern. Den fick jag på bild

DSC_1221bDSC_1222b

Efter 100 m kom tre rådjur skuttandes. Tyvärr var det slut batteri i kameran så då blev de inga bilder. Jag trivs verkligen med området som vi bor i. Bara 5 km från stan men ändå lantligt å så nära djur och natur.

När jag kom hem var både jag och hundarna motionerade så då blev det lunch och vila för både mig och hundar. Ja lunchen var till mig.Winking smile

Inga kommentarer: