fredag, februari 03, 2017

Tiden rusar fram

Tiden går så enormt snabbt nu. Jobbade mina två timmar och åkte sedan hem och tog rätt på tvätt och röjde sedan i hallskåpet där vi har hyllor med hundgrejer, kökshanddukar och verktyg mm. Från fem fulla hyllor blev det tre halvfulla hyllor och två helt tomma. Ordning och reda!¨

Efter detta så tog jag ut hundarna på baksidan. La ut ett sök med 14 dummiesar som Humla och Vinna fick dela på. Det gjorde de väldigt fint!

Blev en lunch bestående av skink- och västerbottenostoelett. Jag hade ont i huvudet så sen blev jag liggande i soffan under eftermiddagen till Henke kom hem.

För första gången denna veckan blev det en promenad i mörkret. Tidigare i veckan har jag avverkat eftermiddagspromenaderna lite tidigare. Hinner man ut tills strax efter fyra så hinner man faktiskt göra en entimmes promenad utan pannlampa. Så härligt att det blir ljusare och ljusare hela tiden.

Till middag blev det lax med chili/mangosallad och pressad potatis. Till efterrätt blev det en semla.

Inga kommentarer: