måndag, september 06, 2021

Ny vecka med vilodag

 Även om det är första arbetsdagen denna veckan så ska det vara vilodag från hundträning idag. Skönt att inleda veckan med en dag på hemmaplan även om jag var iväg vid lunchtid för att titta på den avslutande saneringen av sedimenten i Hudiksvalls hamnbassäng. Nu ska "jordkorvarna" som legat på kajen i över två vintrar tas bort. Slammet har blivit till torr och fin jord som nu kommer att fungera som sluttäckning på Ulvberget pch totalt 15 mg dioxin har sanerats bort från havsbotten.

När jag ändå var iväg så tittade jag också in på jobbet för att fixa med radon-/cesiummätaren och då blev det även lite fix inför en liten "fest" vi ska ha.

När jag kom hem till hundarna igen så blev det promenad och lunch innan jag fortsatte arbeta fram till 16:30.

Slappade en stund och såg några avsnitt av en engelsk serie innan vi tog tjejerna på en kort promenad i skogen intill huset. Är det vilodag så är det men några budföringsskick blev det när vi kom tillbaka efter promenaden.

Även kvällen blev lugn och jag somnade framför tvn vid 22-tiden.


Inga kommentarer: