fredag, september 03, 2021

Vinprovning och packning

 Jobbade på fram till 16:30 då jag började lägga fram allt jag ska ha med i helgen. När Henke kom hem så bar vi ut allt till husvagnen. Slog på kylen och gick sedan en promenad med hundarna. Vi tog bilen till andra änden av byn. La ut varsitt spår till hundarna innan vi gick en rastningspromenad.

Vinna fick gå spåret som Henke gått ut. Hon övertygade inte. Första sträckan var flamsig men hon hittade föremålet. Andra sträckan var klockren liksom den tredje fram till föremålet. Efter det så snurrade hon mycket och hittade nog inte vinkeln men lyckade till sist ändå hitta den fjärde sträckan som funkade ok. Föremålet hittades och sedan vinklade hon in på sista sträckan. Även det flamsigt men hittade spårslutet.

Essets spår som jag lagt hade jag bra koll på. Hon flamsade liiiite första sträckan och ringade liiiiite i första vinkeln men sen spikade hon spåret och hittade alla godisgömmor och föremål.

När vi kom hem förberedde vi för vinprovning. Italienska viner, ett rött och ett vitt vin. Kul att återuppta provningarna igen efter sommaruppehållet.

Efter provningen blev det Ceasarsallad till middag och sedan gjorde jag tidig kväll då jag ska upp tidigt i morgon.

Inga kommentarer: