fredag, september 10, 2021

Nyfriserad och lite spår...

 Idag var det jobb på hemmaplan. Efter en dusch så blev det jobb från 6:45 och fram till 10:30 då det blev en kort rastning av hundar och sedan åkte jag in till stan för att klippa mig och göra slingor. Blev riktigt bra tycker jag!


Skogsrastning av hundarna när jag kom hem och sedan lite mat i magen innan jag gjorde de sista arbetstimmarna för denna veckan.

Såg ett avsnitt av Innocent innan vi tog en promenad med hundarna. På vägen la vi två korta spår. Henke gick ut ett spår till Esset och jag gick ut ett spår till Vinna. Promenerade en sväng så att liggtiden blev 40-50 minuter innan de fick gå spåren. Både Vinna och Esset gjorde kanonfina jobb utan några som helst problem.

Första är Essets och det andra är Vinnas.

 

När vi kom hem fick Esset köra budföring och även det gick kanon idag. Hon fick för första gången köra hela momentet men nästan fullt avstånd. Riktigt bra men så var det ju till husse. Det går ännu inte lika bra med "okända" mottagare. Det blir alldeles för skoj så hon ballar helt ut när hon kommer fram och ska bara leka med mottagare. Men men vi jobbar vidare och gläds massor att det funkar så fint på hemmaplan nu.

Till middag så blev det idag hemgjord pizza på grillen. Mums!

Inga kommentarer: