söndag, november 21, 2021

Iordningställande

 Även idag steg vi upp vid 8-tiden och jag tog en promenad med Esset bort till Svartudden. Vi gick sedan ner och rotade lite mera i förrådet efter lampor, kaffebryggare och annat. Det mesta hittade vi men kaffebryggaren var som bortflugen. 

Vi var en sväng förbi Trädgården och hämtade pappas telefon där ljudet helt slutat fungera och sedan åkte vi till Ängsgården där Thomas och Emil monterade upp tvn på väggen och jag och mamma fixade upp gardinerna och pyntade med tavlor och annat. Det tog betydligt längre än jag räknat med men nu är det gjort. 

Mär vi var färdiga för dagen så tog jag och pappa med Esset på en promenad efter storgatan då det var skyltsöndag. Till middag blev det baconinlindade köttfärsbiffar och sedan blev det pappersifyllning gör hela slanten innan vi somnade framför tvn. Vi varknade vi 22:30 och blev sittande några timmar till innan jag rastade Esset en sista gång och sen kom vi i säng vid 01:30-tiden. Vi är båda spända inför morgondagen och hur det ska gå med pappa.

Så här ser i alla fall lägenheten ut just nu. Bordet med 4 stolar kommer först om en dryg vecka.





Inga kommentarer: