söndag, november 07, 2021

Totohallen

 Hemresa efter en promenad i Änga. Direkt vi kom hem så tömde jag vår lilla köttfrys för att frosta av den. Frös in fåglarna som jag tog fram för att träna med i helgen. Pga att det varit så nattkallt så har de inte tinat så jag får ta det någon annan helg istället. Lirkade och fixade och fick ner dem i viltfrysen men nu är den verkligen smäckfull.

Medan frysen frostades av åkte jag till Travet för nu var det dags att ställa iordning totohallen igen. Härligt att kunna träna inomhus nu när det är så mörkt hela tiden. Tog ca 2 timmar innan allt var på plats.

Väl hemma torkade jag ur frysen och satte upp belysning i äppelträdet eftersom det är så mörkt på framsidan.  När frysen var helt urtorkad och avfrostad kickade vi igång den och lastade in allt kött igen. Nu är även den frysen full liksom frysen inne i köket.

På kvällen lagade Henke tacos. Jag tog en dusch och somnade i soffan under tiden. Telefonsamtal blev det sedan innan jag såg slutet av Morden i Sandhamn. 

Usch! Nu är det måndag igen!!!

Inga kommentarer: