måndag, november 08, 2021

Ishalka

Igår kväll regnade det ordentligt och regnet övergick senare till snöblandat regn så idag var det ordentligt halkigt på vägarna. Normalt brukar vår grusväg klara sig från den första halkan men pga gårdagskvällen och natten väder så var det väldigt halkigt även längst med vår grusväg. Henke körde försiktigt med sina sommardäck raka vägen till Bilbolaget där vintersulorna satte på helt enligt planer.  Jag var tacksam över att min bils dubbdäck redan var på plats sedan en vecka tillbaka.

På lunchen åkte jag hem och gick en skogspromenad med tjejerna. Esset hade en dag då jag såg att hon stod och skällde till och från under långa stunder medan vi var på jobbet. Hon skäller vid fönstret in mot gården och jag förstår inte på vad eftersom det inte händer särskilt mycket på den sidan.

Efter jobbet hade jag tänkt åka till totohallen men det var kurs där ikväll så istället blev det en promenad genom byn.

Inga kommentarer: