tisdag, november 23, 2021

Sista fixet

 Idag var det dags att fixa det sista papperna och därför var vi förbi banken och skattemyndigheten en sväng. Vi hälsade på pappa mitt på dagen och idag var det inte roligt! Han var ledsen och arg och förstod inte varför han var där han nu är. Att förklara går inte så det blir lite jobbigt men samtidigt vet vi att första tiden är besvärlig och att hans tillstånd svänger från dag till dag.

Han skrev i alla fall på hyreskontraktet och jag fixade med inkomstuppgifterna som han också måste skriva på men det var inte klart när vi var hos honom idag så det pappret får mamma fixa någon annan dag.

På eftermiddagen lagade vi laxlåda som vi åt till middag och sen packade jag och gjorde klart det sista inför min hemresa i morgon. Det har varit en intensiv vecka och helg så jag kommer att vara ordenligt trött när jag kommer hem tror jag. Tur att det då bara är två arbetsdagar kvar innan det är helg,

Inga kommentarer: