lördag, mars 25, 2017

50 års fest och vårtecken

Idag skulle jag som sagt utmana mig själv. Lugn morgon men sedan tog vi med tjejerna och gick en riktigt lång promenad på isen i Drevisfjärden. Totalt 7 km på isen bort och sedan i skogen på vägen tillbaka då vi gick i motvind. Nu hittar man tydliga tecken på att våren är här efter vägen i Vij.

Väl hemma duschade jag och sedan passade jag på att vila en timma innan det var dags att göra sig i ordning. Lasse kom och hämtade oss och skjutsade oss till Forsa folketshus där festen började redan klockan 15:30. Temat för kvällen var glitter och glamour så Henke var klädd i kostym och väst och jag i långklänning.

Festen bjöd på mingel, ordlekar och tipspromenad, middag med porterstek och panakotta. Dessutom tal, aktiviteter och tävlingar och ett och annat uppträdande. Tiden gick väldigt fort. Trots att vi hade hämtning redan klockan 23 så hade vi ju varit på festen länge. Lasse och Birgitta hade under tiden varit hem till oss och rastat tjejerna.

Väl hemma var det bara att packa inför morgondagen, ställa om klockorna och sedan hoppas i säng vid 01-tiden.

Inga kommentarer: