tisdag, mars 07, 2017

Vändning och 2,5 timme i totohallen

Hade en häftig upplevelse idag. Det gäller att fokusera på de små glädjeämnena och idag fick jag några minuter sann glädje redan på morgonen. Jag höll på att parkera bilen när jag kom till jobbet och reflekterade då över att jag mådde bra. Ingen oro i magen, inga tankar som snurrade, ingen hjärtklappning eller tryck över bröstet. Jag var som vanligt och jag bara flinade för mig själv. Känslan varade kanske i 3-5 minuter men vilken känsla!!!

På jobbet blev det en effektiv dag och jag kände inte ens att jag behövde sova när jag kom hem. Gick istället en promenad med hundarna direkt för de utlovade snö och halvstorm på eftermiddagen. Käkade lunch, körde en maskin tvätt och vilade en stund innan jag åkte iväg till totohallen där jag skulle träffa Anna.

Vi kände oss båda att vi hade en förkylning på G så Anna hade tagit med varm choklad och jag tog med bullar och rån. Men vi började med Lydnad. Körde igen båda Humla och Vinna i alla momenten i nya lydnadsklass 2. Belönade i momenten men körde dem i övrigt regelrätt med allt vad det innebär. Å banne mig om inte bägge hundarna klarade alla momenten. Humla är mera rutinerad och därför säkrare men båda klarade allt. Såå häftigt! Svagaste momenten är för Vinna: fotgående, fjärrdirigering och vittringsapportering och för Humla är det fjärrdirigering, vittringsapportering och rutan så vi ska nöta de momenten separat men samtidigt börja sätta samman momenten och vi börjar från slutet så får vi se när vi känner oss tävlingsredo.

Efter detta så fikade vi och sedan körde vi apportering. Skick till godisskålar, stopp och vidare till andra skålar. Gick bra ibland och slarvade ibland för köttbullar är ju så gott tycker Vinna men på det stora hela var jag så nöjd. Totalt blev vi i totohallen i 2,5 timme.

Direkt när jag kom hem gick jag och Henke en promenad i snö och blåst. Inte så långt för nu hade ju hundarna fått bra med aktivering idag men 30 minuter blev det i alla fall.

Inga kommentarer: