torsdag, mars 02, 2017

Veckans hundpromenad

Idag var det dags för hundpromenad så jag jobbade mellan 7 och 10 och sedan åkte jag ner till hamnen för att delta. 19 ekipage deltog idag. En gråmulen dag men väldigt varmt. Som vanligt erbjöds hundmötesträning, slalom mellan hundar och idag ställde vi också upp på båda sidorna av gångvägen för att man skulle passera mellan hundar. Inga problem sa mina tjejer! De är så duktiga vid de här tillfällena! Vanliga hundmöten med en hund går de däremot igång på… Det är kul när man träffar “Civilister” på promenaden. De får verkligen se en hel rasparad av hundar. Det var nog ett 15 tal olika raser representerade på dagens promenad.

2017-03-02 10.33.352017-03-02 10.33.412017-03-02 10.45.00

Tillbaka till jobbet efter promenaden och sedan hängde jag på och gick ut och käkade lunch innan jag åkte hem för dagen.

Väl hemma hann jag sova i 20 minuter innan tjejernas stafett startade och denna gång lyckades jag hålla mig vaken hela tiden och se Sverige ta en silvermedalj.

På eftermiddagen blev det en promenad med Henke och tjejerna sedan åkte Henke på logmöte och jag käkade lite mat och drack sedan varmchoklad och vispgrädde innan jag däckade i soffan.

Inga kommentarer: