tisdag, mars 14, 2017

Ambitiös i totohallen

Hade tänkt jobba eftermiddag idag men vaknade så tidigt att det var lika bra att åka till jobbet som vanligt. Jobbade fram till klockan 10 då jag och Anna bestämt träff i Totohallen för lydnadsträning. Kanske sista gången i år?

Körde de moment som kräver utrymme. Dirigeringsapportering, rutan och inkallning med ställande med bägge hundarna.

Klockan 11:30 åkte jag tillbaka till stan för att gå och käka lunch med Birgitta. Vi testade bakfickan fr första gången. Det var dyr lunch men visst var den god! En krämig laxgryta åt vi bägge två.

Efter lunchen gick vi en promenad runt Lillfjärden med hundarna innan det var dags för mig att gå tillbaka på jobbet.

Gjorde några skrivelser och sedan var det dags för fika och möte med kommunchefen inför vår ev. kommande flytt. Finns lite att utreda innan dock!

Direkt efter jobbet åkte jag tillbaka till Totohallen och tränade med övriga i hundträningsgänget. Det var så länge sedan vi träffades i gänget sist så det var väldigt trevligt. Körde stadga i ställandet, fjärrdirigering och fotgående med tjejerna på eftermiddagen.

Vilken dag! Blev alldeles för lång men skojig. I morgon ska jag försöka att inte göra någonting annat än jobba.

Inga kommentarer: