lördag, maj 31, 2008

En heltag på resande fot

Började dagen med att gå en promenad med hundarna. Gick en runda så att de kunde springa lösa nästan hela tiden. Det var en riktigt skön morgon, rejällt varmt innan jag kom hem strax efter klockan 9. Åt frukost, duschade och packade det sista innan Henke skjutsade ner mig och Humla till tågstation.

Idag var det premiär för Humla att åka tåg och det gick alldeles utmärkt. Hon hade full koll på allt som hände, folk som gick förbi, dörrar som öppnades osv men låg snällt vid mina fötter hela tiden.

När vi kom till Sundsvall var det dags för Humlas nästa premiär, att åka buss. Å åker vi buss så gör vi det rejällt. Steg på klockan 12:10 och ankom inte till Piteå förrän 19:30, snacka om heldag. Även bussturen gick alldeles utmärkt, antinge låg hon under sätet eller så låg hon på sätet brevid där jag brett ut min jacka. Fick till och med förfrågan om jag inte skulle ta valpar på denna underbara hund. Hehe...

Tur är det också när man åkre buss en heltag att man har en hund som kan göra sina behov på kommando. Det var inget stopp över 5 minuter och de flesta busstationerna har inget gräs men Övik hade de en smal remsa så vi sprang dit så att Humla hann kissa. I Skellefteå fanns det lite mera så där blev det till att beordra bajs å det fixade hon såklart också på ett kick.

När jag kom till Piteå hämtade mamma och pappa mig på busstation och så åkte vi och kollade på nya lägenheten, den var verkligen fin men ännu inte inredd såklart.

Sen blev det en liten rasningspromenad vid huset innan vi gick in och åt middag. Resten av kvällen satt vi och snackade lite.

Inga kommentarer: