tisdag, maj 06, 2008

Viltträning

Idag på jobbet var jag bla på inspektion på Ångersjöns Kaffestuga. Blev en liten omväg då jag satt och drömde bakom ratten och missade avfarten. Fick därför åka in i nästa kommun innan jag kunde vända på motorvägen. Nåväl, inspektionen genomfördes i alla fall till sist.

Efter jobbet skulle vi köra lite vilt. Jag hade tinat det som fanns i min fry vilket var 2 skater, en kråka och en kaja. Tyvärr hade Helna också bara tinat svartfågel men å andra sidan är det ju det vilt som Humla har de sämsta greppen på och som hon ibland även tvekar nån sekund på. Nu blev det fält med svartfågel. Kändes skönt efteråt.

Humla jobbade fint och plockade in allt utan tvekan. Greppen var övervägande bra, några kom in med vinggrepp men ändå rejäla grepp om man jämför med tidigare Fint tempo på söket var det också... Tyvärr ville inte kameran idag så det blev bara dåliga bilder... Men dåliga bilder kan man väl ta i värsta fall så här kommer ett par:



Efter träningen kokade vi räksoppa till middag vilket var riktigt smarrigt.

Trött som en tok var jag när slog mig ner i soffan så klockan 21:30 sussade nån himla gott...

Inga kommentarer: