onsdag, maj 28, 2008

Joggingtur & Kloklippning

Idag körde vi igång vårt projekt för kontroll av de bekämpningsmedel som säljs i handeln.

Efter jobbet la jag mig och vilade ett tag innan jag tog bilen upp i skogen för en joggingtur. Sprang ju ingenting förra veckan då jag var såå trött så det kändes skönt att äntligen komma ut igen. Blir nog bara en runda i veckan och nästa vecka blir det väl knappast någon springning eftersom jag då är i Piteå å jag tänker INTE ta med några joggingskor dit.

Avslutade men en kort promenad efter en stig i skogen innan jag åkte hem och fixade middag.

Henke polerar vidare på båten och den blir som ny... Blir väldigt blank och fin!

Efter middan som bestod av kycklingklubba och pommesfrittes klippte jag klorna på hundarna så nu är det äntligen gjort. Humla blir såå liiiiiten när jag tar fram klotången men att klippa är inget problem. Neo hatar att klippa klorna. När han var ett år åkte jag till veterinären och klippte klorna och vi var då 2 personer som höll i honom medan en tredje person klippte. Nu klipper jag själv och han satt snällt och fint idag så inte heller honom var det nått problem att klippa.

Inga kommentarer: