fredag, maj 02, 2008

Inköp och grovrengöring

Idag var det riktigt kasst väder så vi passade på att ta en stadsdag. Blev diverse inköp i form av en 7m stege, 2 uppsättningar gardiner till vardagsrummet (2 uppsättningar till 3 fönster för 300kr, snacka om fynd) och en ny skottkärra.

Efter stadsbesöken blev det kuddbyten i soffan, dammsugning och sedan tog jag med hundarna ut i skogen. Blev diverse mer eller mindra otäcka upplevelser.

Började med att jag skulle åka till Andtjärn och svänger av E4:an in på grusvägen. Där står en SUV parkerad och jag ser en kille stå och maka in nått i baksätet och förutsätter att det är en hund. Det är nämligen många som stannar efter grusvägen och rastar sina hundar. Nu föll det sig inte bättre än det som precis hoppat in i bilen råkade halka ut igen och det var en vuxen människa med naken bak??? Personen som stod utanför bilen knuffade in "baken" och hoppade själv in efteråt. När jag passerad bilen syntes ingen i baksätet så de måste ha legat ner däremot ser jag en kille bakom ratten men han böjde bort ansiktet så jag såg inte det. Olustig upplevelse då jag skulle gå ut i skogen alldeles själv men det gick bra. Vi gick en promead runt tjärnen och packade sedan in hundarna och åkte tillbaka efter vägen. Bilen var nu borta.

Gjorde ett besök hemma hos Helena men där var ingen hemma så man blev rejällt utskälld av hundarna i hundgården.

Åkte sedan till vår båt och träningplats och där möts jag av nästa tråkiga syn. Någon har kört den långa vägen efter grusvägen och på vändplanen dumpat en massa möbler, ett tv bord, ett soffbord, och ett vitrinskåp i åtminstone 2 sektioner med glasdörrar och belysning. Varför gör folk så när man kan lämna grejerna gratis på tippen???

Gick en kort runda för att reka läget vid båten och allt var OK. Kan konstatera att vattenflödet är stor nu för både i andtjärn och i Delångersån var det mycket vatten och rejällt blött. Hundarna badade en hel del så nu får man väl säga att badsäsongen verkligen är inledd.

När jag kom hem kortade jag gardinerna och strök dem. Vi dammtorkade och torkade golven så det blev såå fräscht och fint.
Till middag gjorde vi en renodlad fisk/skaldjur-tema med grillade pilgrimsmusslor till förrätt och grillad lax med västerbottengratinerat potatismos och vitvinssås. Till efterrätt blev det frusna blåbär med varm kolasås

Inga kommentarer: