lördag, december 25, 2010

Piteås Nöjesliv

Sovmorgon blev det till att börja med så här dagen efter julafton. Gick en kort runda med hundarna före frukost och gick sedan in till mamma och pappas lägenhet för att äta frukost.

Efter maten gick vi ut en promenad med hundarna till brorsan. Där käkade vi lunch, sillsallad och skinkmacka. Henke och Emil byggde ihop StarWars rymdskeppet och när de var färdiga promenerade jag och Amande med hundarna tillbaka till stan.

Glömde ju att berätta att vi såg en död duva liggande under fågelbordet inne på en gård så jag skickade Humla att hämta den. Så fick hon lite viltapportering så här på juldagen. Även påvägen hem skickad jag henne på duvan som jag kastat in i en skogsdunge ute i djupsnö. Humla tyckte att det var såå skojjigt!
Vi käkade middag och sedan såg vi baksmällan som uppladdning. Jag, Henke och Thomas förfestade lite och gick sedan ut på Valdino. Vi ar inte varit ute i Piteå på många år och framförallt aldrig på Valdino. Trevligt var det men knepigt att man inte träffar någon gammal klasskompis? Konstaterade att det är 16!!! år sedan jag flyttade i från Piteå å det känns verkligen som att man inte känner någon längre.

Inga kommentarer: