onsdag, december 29, 2010

Röjardag och lång promenad

Först sovmorgon, minns inte när jag sov så bra sist. Vaknade inte en enda gång fram till 09:30. OTROLIGT skönt var det!!!

Efter frukost så gick Henke ut och skottade och jag gick upp i skogen för att kolla om de plogat skogsvägen som jag brukar gå. Turligt nog så hade de gjort det så sent som i går å det är enda stället som det går att gå på nu där man kan ha hundarna helt lösta. Ute i skogen finns det inte en chans att gåför varken människor eller hundar.

Jag gick hela vägen, blev totalt 1 mi tur och retur. Hundarna hann på den tiden också hitta en plats där en tjäder/orre blivit slagen och en djurmatförråt eller nått med delar av sorkar. Jag plumsade också ut i snön för att se vad de hittat och om hundarna skönk ner ca 40 cm så sjönk jag ner ca 120 så jag var rejällt kall om benen när jag var tillbaka ute på vägen . En väldigt skön promenad blev det i alla fall och det tog ca 1:45 att avverka.

Mycket snö på gården!!

Humla har hittat nått!!!

Jag måste också kolla säger Neo...

Blir ingen hund i hundgården i vinter...

Staketet som är 1,10 skymtar i snön... Förstår ni hur mycket snö vi har!!!


Dusch och sedan åkte vi och handlade men första stannade vi till för den där pizzan som vi inte fick igår. Av den anledningen blev det bara en räkmacka för min del på kvällen medans Henke gick ut och käkade med grabbarna.

Under kvälle planerade jag och Ida årets nyårsmeny så nu blir det en tur på affären i morgon.

Inga kommentarer: