fredag, december 17, 2010

Många öronärenden idag...

Ringde till vårdcentralen igår och fick en tid idag. Efter att ha tränat i källaren på morgonen och jobbat lite fram till fikat så åkte jag till vårdcentralen direkt efter fikat. Läkaren konstaterade omedelbart att jag hade inflammationi örongången vilket resulterat i att trummhinnan är uppspärrad till max. Skulle kunna spricka när som helst enligt läkaren. Känns ändå skönt att kanske hittat orsaken till det jag själv trott varit Tinnitus. Hoppas hoppas nu att cortisonet ska göra undervärk så att jag slipper detta oljud.

Innan jag hämtade ut den medicin jag fått slank jag in på guldsmedsaffären och gjorde ett nytt hål i örat. Mitt tidigare hål har alltid suttit för långt ner och med tiden har det känts som om det kryper längre och längre ner så skulle man fastna i nått skulle det kunna slitas sönder. Nu sitter det två hål i örat men det andra ska få växa igen sen när jag kan ha vanliga örhängen i det nya hålet.

På lunchen gick vi och käkade thaimat å sen åkte jag hem till vovvarna. Jösses vilket busväder det var idag!!! Varmt, bara -3 grader men snön vräkte ner och det blåste rejällt så det var inte särskilt angenämt. Tog sedan med hundarna i bilen så när dagen var slut fick Henke köra hem bilen medans jag promenerade med hundarna. Det var en skön promenad för snöandet hade upphört och inte blåste det nått heller, härligt!

Henke åkte iväg vid 18-tiden för att käka julbord medans jag fixade en enkel middag med kokt ägg, räkstuvning och brödgrutonger som grattineras i ugn. Hundarna fick dock en tennisbollssök i djupsnö först. Svårt var det fortfarande men detta tror jag de kan lära sig nått utav.

Kvällen i övrigt blev lugn. Satt vid datorn och tvn och slappade.

Inga kommentarer: