fredag, mars 07, 2014

Första veckan avklarad

Så var första veckan efter bihåleinflammationen avklarad och jag känner mig piggare och piggare för varje dag. Idag jobbade jag nonstop mellan 07:00-14:30 å så åkte jag hem och käkade lunch då samt släppte ut hundarna på gården. Gick sedan min lilla skogsrunda, långa r undan som egentligen inte är så lång men jag kallar det långa rundan då det ändå är den längsta rundan jag haft upptrampad i vinter som även Neo kan hänga med på. Totalt strax över 2 km i kuperad terräng över en kulle, genom skog, över kalhyggen och lite täkt. En härlig runda som på vintern tar ca 40 minuter men som sommartid kanske tar 25 minuter.

Lagom tills jag var tillbaka hade också Henke kommit hem. Vi slappade lite innan middag som blev Stinas kyckling och sedan bakade jag en kaka inför morgondagen. Tyvärr gick kakan sönder när jag skulle vända upp den och sedan glömde jag en ingrediens i fudgen så det var bara att ställa sig och göra en ny. Den fudgen blev bra men när jag vände upp kakan var den inte genomgräddad så den var bara att släng. Sååå i morgon bjuder jag på en ful chokladtårta som jag inte alls vet hur den kommer att smaka. Att man ska vara så värdelös på att baka när man är trött och lite under tidspress. Skit också!

Inga kommentarer: