söndag, mars 16, 2014

Utställning och annat….

Upp tidigt även idag för att åka ner till Högbo på SSRKs utställning. Hoppades på ett Excellent nu när Vinna fortfarande har päls men som vanligt blev det ett Very Good. Vinna trivdes dock och la sig mitt i gången där alla gick med sina hundar innan vi skulle in i ringen. Hon är verkligen helt underbar att ha med på såna här grejer. Mellan varven låg hon och sneglade på mig på min fot. Goaste goaste lilla Vinnarn!!!

2014-03-16 11.18.44

Här kommer lite bilder och kritiken löd:

Rörlig och smidig av utmärkt typ. Välskuret huvud med trevligt uttryck. Välburna öron. Något mjuk i överlinjen. Bra skuldra och överarm. Goda vinklar bak. Kort bröstkorg/lång länd. Bra benstomme och tassar. Rör sig instabilt fram. Lång steglängd från sidan. Använder svansen väl. Bra pälskvalité. Trevligt visad!

Egen kommentar: Lång länd, japp det har hon… instabilt fram…. Nja det är ju för att hon springer och tittat på mig så det får jag ta på mig. Något mjuk överlinje. Hmm måste lära mig att ställa henne bättre! Hon tittar upp i mitt ansikte och då blir ryggen lite svank… Mitt fel… Syns tydligt på sista bilden…  Resten stämmer bra men jag ville ju så gärna ha ett Excellent….

2014-03-16 11.54.282014-03-16 11.57.092014-03-16 12.01.202014-03-16 12.01.552014-03-16 12.02.28

På vägen hem blev det lite shopping på IKEA och sedan när jag kom hem däckade jag eftersom jag hade så ont i skallen redan sedan jag steg upp. Sov nog i en timma å tack och lov då släppte huvudvärken så vi kunde gå ut med hundarna en sväng och sedan blev det lite sökträning för tjejerna men då var det för dåligt ljus för att fotografera.

Klockan 18 var det årsmöte vägföreningen vilket var en rätt trevlig tillställning med över 20 personer. Smörgåstårta bjöds det också på så vårt kött som vi tänkt grilla sparar vi till i morgon.

Eftersom vi bott i huset i ett år natten till idag så hade jag gjort en LCHF Chokladmousse vilket vi i alla fall åt på kvällen.

Inga kommentarer: