måndag, mars 24, 2014

Intensiv dag…

Hade mycket planer för dagen. Först var det full huggning på jobbet där många är sjuka just nu. Hade dessutom två inspektioner inplanerade och en del efterarbete på dem. Spännande projekt där jag är ute och tar prover på bijouterier som sedan kommer att analyseras med avseende på bly, kadmium och nickel.

2014-03-24 12.21.56 2014-03-24 12.21.58

Efter jobbet hade jag tänkt åka till klubben men klockan hann bli nästan halv sex så jag skippade det. Gick istället ut två spår, ett till Humla och ett till Vinna och sedan tog jag med hundarna ner till sjön precis i solnedgången. Mysigt var det men fortfarande har inte isen helt villa släppa sitt grepp….

2014-03-24 18.01.442014-03-24 18.02.27

Neo fick gå hem för att vila sitt bed medan Humla fick gå ett 400m täktspår och Vinna fick ett 300m skogsspår. Båda stördes lite av rådjuren men båda hittade alla apporterna och tog dem fint. Mer spårnoggrannhet önskas dock…

På vägen tillbaka från spåren fick båda träna lite lydnad. Humla fick gå fot, tog en inkallning med ställande och ett sättande under gång. Provade ett framförgående med då fattade hon ingenting. Vinna fick fotgående, läggande, inkallning och ställande vilket gick fint.

Klockan hade blivit 19 innan jag kom hem å då var jag rejält trött…  I jakten på mat i frysen beslutade jag mig för att röja lite i bärlådan. Dags att tömma den för allt är ju från Idenor sedan några år tillbaka… Blev långt ifrån LCHF idag när jag istället kokade krusbärskräm och åt det till middag.

Ännu en kväll med ont i huvudet så tvn fick underhålla både mig och hundarna som var rätt nöjda efter dagens aktiviteter.

Inga kommentarer: