onsdag, mars 05, 2014

Men varför inga bilder i år?

Jobb och snabb lunch och årets andra inspektion genomfördes idag. Herre jösses vad lite jag har varit på jobbet iår!!! För att fortsätta på den trenden så bokade vi en fjällsemester i april. Kommer nog att bli väldigt bra bara det finns snö i backarna!!!

Har konstaterat att jag fotat extremt lite i år. Beror förmodligen på vädret faktiskt! Det har varit så enormt grått med dropp från träden så jag vil helt enkelt inte ta med kameran när jag går ut i skogen. Himla trist för bloggen. Titta bara här på bilderna jag tog på Neo häromdagen. Ett oredigerat och ett redigerat och jag hoppas att ni ser skillnaden…

DSC_0838

DSC_0835

Jag har aldrig haft en skendräktig hund men nu har jag fått en. Inte nog med att hon äter änder nu bäddar hon under varenda tät buske eller trä när vi är ute i skogen och hon har grävt en mysig grop i hundgården och dessutom gjort otaliga försök att gräva sig in under altanen. Rackans hund!. Idag var hon dessutom generellt väldigt flåsig och jag antar att även det hänger ihop med skendräktighet.

Har ett litet problem. som förbryllar mig. En av dummiesarna från träningen i söndags är spårlöst borta. Räknade ju in alla dummiesar innan vi gick hem, räknade jag fel? Tror inte det men nu saknas en. Var har den tagit vägen. Hade lagt dem på tork i tvättstugan. Kan det vara så att Vinna tagit en och lagt den nån stan som för att beskydda en liten valp. Har letad på träningsplatsen, i hela husen och gått omkring på gården men den skulle ju kunna ligga någonstans under nått träd i skogen på gården. Jaja då kommer den väl fram till sommaren.Frustrerande att inte hitta den är det i vilket fall…

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! Tappade bort en dummy på norra Hornslandet, vid vindskyddet invid Kasteln på nyårsafton. Vi var där i söndags, och tamejf...n hängde inte dummyn snyggt på en liten grön gammal skylt. Darogas Extreme Dream aka Zorra såg den först!

Grannarna gm Per