tisdag, juni 03, 2014

Genrep Lydnad med tjejerna

Efter gårdagens träning var Humla halt på höger bak. Det har hon varit några kvällar den senaste veckorna särskilt efter badpromenader. Vi får se om det blir nån start för hennes del. Nu får hon vila så får vi se hur hon svarar på vila. Idag så jag i alla fall ingen hälta efter jobbet så några lugna lydnadsmoment fick det bli. Platsliggning, platssittning, fjärrdirigering och metallapporten fick hon göra och det verkade fungera. Hon skötte momenten bra, särskilt metallen är jag nöjd med.

Vinna fick köra hela lydnadesettan. Plattsliggning funkade fint, lika så tandvisning. Fotgåendet är som det är… läggande, inkallning och ställande fungerade fint liksom apportering och hopp. Bra genrep vilket ju inte brukar vara rätt… Genrep ska väl gå lite hackigt om tävlingen sen ska gå bra eller hur är det man säger…?

När jag kom hem fixade jag middag medan Henke fixade klar båten utvändigt.

Efter maten var krafterna slut så det fick blir Korrarna även idag. Ska bli en tidig kväll ikväll med tanke på hur få timmar jag sovit i natt.

Inga kommentarer: