tisdag, juli 29, 2014

Vår flock i bild

Först ut är en sommarklädd 9 årig dam i sina bästa år

SE UCH SE VCH RLD N RLD F Sävikens Bumblebee af Nema “Humla”

DSC_2209DSC_2248

Familjens pensionär och ålderman 13,5 år

SE (u)CH SE VCH LP1 Aha Phoenix Coyotes Phantom “Neo”

DSC_2176

Å så familjens lillsprätt på snart 3 år

SE VCH RLD N RLD F Vildandens Excel af Pixboot “Vinna”

DSC_2158DSC_2169DSC_2232

Annars så har dagen sett ut som följande. Fortfarande väldigt varmt ute. Började dagen efter frukost med att sola lite och svalkade mig i badtunnan som nu innehöll 33 gradigt vatten men vilket faktiskt ändå svalkade.

Efter en kort promenad med hundarna så åkte vi ner på stan. Handlade bets för att fixa till trädgårdsmöbeln på framsidan som verkligen ser för bedrövlig ut. Var en sväng på stan för att hitta shorts till Henke, bikini till mig men vi köpte ett tält istället. Hmm ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Blinkar

När vi kom hem gick vi åter igen en promenad med hundarna sen stack Henke iväg för att grilla och spela poker hos en kollega. Jag tog med tjejerna för att testa lite vilt på Vinna vilket var evigheter sedan. Hade tinat en kråka, en skata och en duva. Hon fick ta kråkan som en markering två gånger, skatan en gång och duvan på dirigering en gång. Hon skötte sig exemplariskt! Humla fick ta in viltet på ett sök. Även hon skötte sig finfint! Härligt att de var så duktiga med viltet trots värmen och viltuppehållet. Har också en riktigt skabbig and tinat som jag tänkte testa i vatten men jag orkade inte åka iväg till nån sjö å vill inte träna vid vår lilla sjö när det är så varmt eftersom det är så mycket orm där.

Till middag passade jag på att värma palt trots värmen. Är man piteflicka så är man å då vill man ha palt oavsett väder Blinkar

Inga kommentarer: