tisdag, juli 01, 2014

Wow!

Kors i taket i många avseenden… Tro´t eller ej men idag hade vi faktiskt soligt och fint och till och med varmt. Efter jobbet åkte vi bort till Skottsjön men det blev en blöt historia. Kem på sidan om stigen och hamnade med mina tennisdojor i 2dm djupt vatten. Gick runt den slyiga och blöta marken och kom fram till sjön. Skulle peka att hundarna skulle spinga i och bada å då lossnar armhållaren som jag har telefonen i så allt ihop hamnar i vattnet. For upp och ut med batteriet så får vi se vad som händer sen…

Hade tänkt gå med tjejerna hem men jag var nu så blöt att jag åkte med i bilen. Bytte om när jag kom hem och tog istället tjejerna på en 4km joggingrunda medans Henke klippte gräsmattan. Vattning och rensning av ogräs i växthuset och sedan matlagning. Rabarberkräm och smörgås blev dagens middag.

Telefonen verkade återhämta sig men fick ligga och luftas över natten. Hoppas att den klarade en bad så att den inte börjar strula nu. Jag var ju ganska snabb att ta upp den så med lite tur blev den inte allt för blöt men den funkade inte 5 minuter efter badet.

En dusch, fotbolls VM och telefonsamtal hans också med innan det var sängdags klockan 23:30. Skallen gav sig ännu en gång till känna. :-(

Inga kommentarer: