söndag, september 27, 2015

En till “ledig” dag

08:00 idag också…. Jaja lite nyhetsmorgon och tidningsläsning höll mig kvar i sängen till 09:30. Renbäddade och tvättade sängkläder, såväl som madrassöverdrag som överkast mm och hängde ut det. Dammsög sängen och gick sedan en promenad med tjejerna som sedan fick vara ute på gården medan jag tvättade bilen in och utvändigt.

Efter ännu en sen lunch skulle jag fixa lite i gäststugan men då saknade jag bultar så jag tog en tur till Jysk och fixade sängben till den andra madrassen också.

Gick sedan en träningspromenad med tjejerna som fick köra markeringar och nån dirigering på täkten och sedan avslutade vi med dubbelmarkeringar nere i sjön.

När Henke kom hem lagade vi västerbottenlax men till förrätt blev det en toast med rökt duva och pepparrotsgrädde. Mums!

Lugn kväll men för egen del har det varit en skön helg. Fått en hel del gjort hemma medans Henke jobbat hela helgen.

Inga kommentarer: