torsdag, september 03, 2015

Regn och rusk och lite annorlunda träning

Efter jobbet idag så testade jag att lägga in lite bulvaner i apporteringsträningen. La ut ett sök med dummiesar (med andvingar), en and och en kanin bland andbulvaner som jag placerade ut på täkten. Vinna och Humla fick först kolla av bulvanerna och sedan ställde jag upp och skickade. Började med Vinna och hon tittade inte ens åt bulvanerna men apporterade in allt övrigt väldigt fint. Även humla skötte sig bra. Testade två sök och bulvanerna var aldrig intressanta.

Som avslutning skickade jag ut Humla på ett tomt sök bland bulvanerna. Hon sökte fint men när hon inte hittade nått så sprang hon till sist fram till en bulvan, tittade på mig som sa nej!  Då sökte hon vidare och efter ett tag kallade jag in henne. Bra avslut! Blinkar

Inga kommentarer: