måndag, september 28, 2015

Ny vecka och en riktig bra hundträning igen

Denna veckan kommer det att bli full fart på jobbet och fritiden. Kommer att vara helt slut när jag kommer upp till Piteå.

Efter jobbet idag då en viss fest skulle förberedas samtidigt som jag behövde förbereda för en föreläsning som skulle hållas på tisdag.

Efter jobbet lämnade jag Humla hemma med Henke medan jag tog med mig Vinna för SSRK-träningen. Var på nya stället och tränade och det funkade fint. Körde stort sök som Vinna fick dela med Tobbes Aslan. Gick bra även om vi utmanade dem att ta in alla 12 dummiesarna, sex var.

Gjorde riktigt svåra dubbelmarkeringar först och Vinna var en riktig stjärna!

Avslutade träningen med dubbelmarkeringar på vatten. Även det fixade Vinna fint!

Tyvärr blir det mörkt tidigt nu så detta var nog sista vardagsträningen för i år.

Väl hemma vid 19:30 var det en fantastisk måne.

Jag var trött så efter maten som idag bestod av resterna av västerbottenlaxen som vi medan vi tittade på Halv åtta hos mig från Piteå så somnade jag nog nån gång vid 22-tiden.

Inga kommentarer: