tisdag, september 08, 2015

Lite spontanträning på promenaden

Idag efter jobbet var jag enormt trött. Hade funderingar på att gå och köra lite vatten med hundarna men istället blev det en promenad efter vägen. Tog dock med två dummiesar ifall att…. Å det var ju tur. På täkterna på vägen tillbaka fick de varsin lång dirigering.

Efter ett tag kastade jag dubbelmarkeringar på täkterna å så fick de ta varsin.

Ytterligare en bit promenad och då fick de ta varsin dubbelmarkering.

Innan vi gick hem gick vi ner till sjön. De hade röjt ner till vattnet, i hörnet där det är massor med vass. Där kastade jag ut dubbelmarkeringar utanför vassen. Först fick Vinna ta en dubbel, sedan Humla. Humla har startskall och är stressad och missar därför områdena och får leta mera. Vinna däremot var väldigt duktig.

Två dubbelmarkeringar var. Humla missade dock den andra på sista markeringarna trots ett flertal skick så jag chansade och skickade Vinna. Å vips så var dummiesen återfunnen och inlevererad. Duktig tjej där!

Kvällen blev lugnt och Sveriges fotbollskvalmatch mot Österrike blev så tråkig att jag somnade. Är trött trött nu för tiden känner jag…

Inga kommentarer: