lördag, september 05, 2015

Marknadsbesök/jobb och kantarellfynd

Tänkte ta sovmorgon men eftersom jag somnade så tidigt så vaknade jag såklart tidigt också… 08:00 steg jag upp men gjorde väl inte så många knop. Satt vid datorn, såg nyhetsmorgon och fixade med gårdagens bilder…. Åt frukost när Henke kom upp vid 10:30 och tog sedan hundarna på en promenad innan vi besökte marknaden. Inhandlade i huvudsak lite grejer till en kommande fest men såklart blev det också lite coccosbollar och rullrån också.

Eftersom vi fått in klagomål på ljudnivån från tivolit på området så gjorde jag också lite indikationsmätningar vid karusellerna på dan. Var uppe och pratade med arrangörerna av marknaden och de tyckte att ljudnivån varit högst sent på kvällen så jag bestämde mig för att göra ytterligare en mätning senare på kvällen.

Åkte dock hem och slappade lite samt packade inför morgondagens jakt och jaktprov.

Gick en promenad med vovvarna på kvällen. Tog en lite längre runda och äntligen hittade jag ett bra kantarellställe i min närhet. Konstaterade också att trattisarna också kommit nu

Till middag blev det kycklingpaj och sen åkte jag in till marknaden igen och mätte ljudnivån vid tivolit vid 22-tiden.

Tidig morgon innebär tidig kväll. Kom i säng vid 23-tiden i alla fall….

Inga kommentarer: