måndag, mars 28, 2016

Årets första barmarksträning

Då det blev sent i går, kom inte i säng förrän vid 02:30, så blev det sovmorgon idag. Efter en lugn morgon så blev det frukost och sedan en promenad med tjejerna genom byn. Underbara vårtecken med tranor nere på täkten, tussilago och båsippor vid vägkanten. 10 plussgrader och blåsigt idag. Måste ju ta bra på snön tycker jag!

12931279_10207651471118500_1224027524835699529_n

Klockan 14 åkte jag ut till Stensön för träning. Jag, Tobbe och Kajsa, Anna, Göran och Anna och Jocke. Första barmarksträningen för i år. Vi inledde lite lugnt med lite dirigeringar och sedan minnesmarkeringar. Vinna var väldigt duktig men Humla har väldigt svårt med markeringar nu för tiden. Lilla stumpan Red heart

När jag kom hem vid 17:30 tog jag tag i ett dåligt samvete. Har trots att vi bott i huset i tre år så har jag aldrig tvättat fönsterna men idag blev det av. Tvättade fönsterna på baksidan. Invändigt och utvändigt samt bytte gardiner och textilier i vardagsrummet.

Henke fixade god middag. Vi har lax- och räktårta kvar sedan igår så det blev förrätt och sedan blev det seranoinlindad kyckling och sallad och sen hade vi dessutom kvar lite efterrätt sedan igår så det blev passionsfruktspanacotta. Hyffsad måndagmiddag.

På kvällen blev det 30 grader i februari och Johan Falk.

Inga kommentarer: