onsdag, juni 08, 2016

Bilbesiktning, förberedelser och plundrare

Började dagen med att åka till Opus för att besiktiga bilen. Den gick igenom utan anmärkning som jag ser det men på protokollet står underkänd vid besiktning bara för att den ena helljuslampan tydligen hann gå sönder sedan bilen servades förra veckan. Det är väl typiskt!?

Efter jobbet åkte jag till gymnasieslingan och plockade lite checkpoints tillsammans med tjejerna.

När jag kom hem tömde vi matrummet och hallen från möbler och dammsög för i morgon kommer Henke och Lasse att vara hemma och lägga in nytt golv. Få se hur långt de hinner….

Efter middagen släppte jag ut hundarna på gården. De brukar komma in efter en stund men nu var de kvar ute och det var helt tyst, för länge, för tyst kände jag efter ca 30 minuter och när jag tittar ut ser jag Vinna uppe i en av pallkragarna. Hon s tår  lugnt och fokuserat och smaskar i sig de små rädisorna som hittills har hunnit bli. VINNA!!!!

2016-06-09 20.48.00

Inga kommentarer: