söndag, juni 05, 2016

En fortsatt bra dag denna helgen

Sovmorgon och sedan en promenad med tjejerna till Talgen. Tänkte köra lite dirigeringar som de vi gjorde i fredags eftersom det gick så bra då men så denna gången gick det inte alls lika bra. Tillbaka i låsningsträsket och får fundera på vad vi ska välja för taktik för att komma över detta. Undertiden som jag gick med tjejerna klippte Henke gården.

När jag kom hem åkte jag och handlade lite grejer som vi glömt samt gjorde en Matjessilltårta som vi ska äta ikväll. Käkade lite lunch och åkte sedan till Forsa. Jag hade kommit över en biljett till Forsablått då Göran som är nyopererad inte kunde gå. Synd om honom men tur för mig kan man väl konstatera. Bra också när man bara kommer över en biljett att det är någon man känner så får man trevligt sällskap på köpet liksom…  Hundgänget överlämnade i alla fall en liten “krya på dig” present då vi hoppas på snart tillfriskande efter knäoperationen.

9

Föreställningen var liksom den som vi såg den här dagen förra året 1721 som handlades om när Ryssen kom till Hudiksvall. Forsablått handlar om linets historia men framförallt om företaget Holma helsingland.

23

Fick dessutom lite guidning av Zenitha som berättade om var de platser som man pratade om i teatern funnits i verkligheten.

78

Kom hem vid 19-tiden. Då hade Henke bottenmålat båten och varit nere vid sjön och fiskat.

Till middag blev det:

Förrätt: Matjessilltårta

4

Varmrätt: Grillad biff, rotsaksgratäng och tsatsiki

5

Efterrätt: Jordgubbar och glass.

Vi hann också med ett dopp i tunnan idag. Det var ett tag sedan så det var hög tid. Skönt!!!

Inga kommentarer: